top of page

טיולי דרך הרוח - ללכת עם הלב

עודכן: 15 באוג׳ 2019


שנים רבות אני עוסקת בענף התיירות ובעיקר תיירות חו"ל.

שמתי לב לתופעה מדהימה ומרגשת, שכל פעם שאני מדברת על כך עם אנשים סביבי, מיד אני רואה את העיניים שלהם נדלקות וניצתות בתשוקה והתלהבות מדבקת.


אז החלטתי לנסות להבין והנה לפניכם חלק מהתובנות:

המדע מסביר מדוע אנו כל-כך אוהבים לטוס לחו"ל?

האהבה שלנו לטיולים היא עובדה אינטואיטיבית, עד שנראה כמעט מגוחך לחקור אותה. ולמרות זאת, מדענים הולנדים יזמו מחקר והוכיחו – יציאה לטיול ובפרט לחו"ל גורמת לנו עונג ואושר ומעודדים יצירתיות. המחקר שלהם הקיף כ-1,500 אנשים ומסקנותיו היו שיציאה לחופשה ועצם תכנון החופשה העלה את מידת האושר בקרב הנחקרים.


כשאנו מגיעים למקום חדש המוח שלנו נכנס לתהליך מואץ של עיבוד מידע, מה שמגביר את היצירתיות ומעורר את המחשבה. מחקרים פסיכולוגיים מספקים שפע של ראיות לקשר בין יצירתיות לאושר, כך שהחשיפה לחוויות חדשות מעוררת בנו יצירתיות, שמובילה בסופו של דבר לאושר.


ידידיה ג'נקינס, שיצא למסע אופניים מאורגון בצפון אמריקה ועד פטגוניה בקצה הדרומי ביותר של יבשת דרום אמריקה. כשנשאל מה דחף אותו להרפתקה, השיב כך: "השגרה היא אויב הזמן, היא גורמת לו לטוס. כשאתה ילד, הכול מדהים וחדש, אז המוח שלך ער. בכל שנייה שעוברת המוח לומד משהו חדש, לומד איך העולם עובד... וכשאתה מתבגר המוח שלך הבין את הדפוסים שבהם העולם עובד... ברגע שהמוח מסגל שגרה, הערנות נעלמת, וגם הסקרנות איך שהעולם עובד. אני חושב שזה מה שטיולים עושים, הם מעוררים את המוח".


הטיולים מחזירים למוח את החיות שהייתה בו בשנות הילדות, זו שבבגרות צריך ליזום מחדש. הערנות הזו של המוח גורמת לנו להרגיש שוב צעירים, ובכך היא מאריכה את הזמן הנתפס של החוויה. "אני רוצה לבחור במוח ונפש ערניים, כיוון שבמובן מסוים זה הופך את מאה השנים שלך על הכוכב הזה לאלף" אומר ג'ינקינס. הטיולים, מאפשרים לנו למתוח את חוויית החיים והם ניצחון קטן שלנו, בני האדם, אל מול הזמן.


"טיולי דרך הרוח" - ללכת עם הלב


בהודיה לבריאה 🧘‍♀️💙💜🧡🧘‍♂️ איריס



8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page